skön söndag

Gårdagskvällen bjöd på en dålig film på tv;n en massa glögg (från Willy´s), dom lussekatterna som fanns kvar i frysen och nybakta pepparkakor, när vi va och handla sålde dom ut pepparkaksdeg för 5kr. Det lukta så gott när jag grädda dom. gjorde det enkelt för mig, hyvla kakor med osthyvlen, kanske inte så jätte snygga med de va smaken vi ville åt ;)
Vi öppna även julklappschokladen som jag nu har svårt att låta bli att norpa en praliner eller två ur.....

Idag vakna A vid 7 så då passa jag på att följa med honom upp, har nog sovit ikapp för jag har svårt att somna om när dom andra går upp, så då va det lika bra att jag tar morgonpasset. Tände en brasa, vi hade 13 grader ute, och myste med A med en bok om Barbapappa.

Nu sover A men innan dess så va vi ute en liten sväng, kändes inte så kallt trots att det fortfarande är 11 grader ute. Passa på att fylla på med solrosfrön till fåglarna som vi sitter och tittar på vid köksbordet, A och jag.

Sambon fixar och trixar med jordvärmen idag igen. Idag måste han slå av varmvattnet och golvvärmen så nu ska jag elda mera i kaminen. Hoppas han nu bara får till det så vi får varmvatten och värme igen ikväll =)  Han, jag och en kompis till oss ska på bio i kväll, kompisen fick det i födelsedagspresent av oss när han fyllde år. Lutar åt att det blir "Göta kanal3", ingen film jag skulle vald men tror den kommmer att passa kompisen och det är ju det som är viktigast. Ska äta en bit mat ute också och det känns lyxigt, vet inte om vi varit ute och ätit sen A kom, jo det har vi nog men inte utan honom. I kväll har Stora syskonen lovat ha A hemma, om nu inte farmor får nys om det får då kanske hon vill ha honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0