solskens fredag

Igår skulle det vara städdag, men hu va inte ett dugg sugen på det.....Hjälpte inte att det börja regna och va allmänt tråkigt....Jag va super slö....orka inte ens sitta vid datorn.......Jajaja fick iallafall dammsuget ;) och städa rent i badrummet så lite blev i allafall gjort....

A och jag har börjat titta lite på Astrid Lindgrens filmer, tänkte att det vore bra om han kände några fler av hennes barn än bara Pippi om vi nu kommer iväg till Astird Lindgrens Värld i mitten på augusti som vi tänkt. Så nu turas vi om med Karlsson och Emil för de är dom som A gillar bäst.

Sambon satte upp några av dom nymålade föntret igår så i natt kunde vi sova med "stängda" fönster. Varmt men skönt att slippa höra trafiken på morgonkvisten när dom som jobbar i Forsmark börja jobba.

Idag skiner solen igen. Och jag passar på att tvätta lite innan vi ska åka till stugan. Där ska vi "städa" av lite och förbereda för lördagens kusinkalas där =) Idag fyller Dottern 17 men hon är ju i England. I morgon fyller A 3 år, så fort tiden går, och deras kusin E fyller 13 i morgon också så vi brukar slå ihop kalasen för släkten och fira i stugan.



Bilden är tagen från bryggan vid stugan =)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Himmel vilken idyll det ser ut att vara vid stugan! Så härligt!



Jag älskar alla Astrid Lindgrens sagor (och filmer). Ludwig har tyvärr inte fattat tycke för dessa ännu men han kommer bli bortskämd med dom när han väl gör det. :)

2010-07-31 @ 11:27:24
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0