Trevlig midsommar

Önskar jag er alla! Förutsättningarna med vädret ser ju lovande ut. Tyvärr brukar solsken på midsommar betyda massor med job för polisen....

Vi ska tvärs över vägen till hembygdsgården där det kommer att bli dans kring midsommar stången och en massa lekar. Tror också att det blir pilkastning som vanligt och med så få slag som möjligt spika i en spik i en bräda =) Sånt där som hör ett gammalt tradionellt midsommarfirande till.

Sen blir det nog jordgubbar och glass innan vi ska vidare till en kompis på midsommar mat. Innan det bär iväg till Öregrund för min del och där jag ska hämta Dottern innan jag får natter....

Läste ett härligt inlägg om midsommar hos Sockenvägenssöta som jag tycker ni ska in och läsa om ni inte redan gjort det =)

 Hittar ingen bild från tidigare midsommarstänger så lånar en från nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0